سرامیک بر اساس ظاهر، طرح و رنگ با اسامی متفاوتی در بین افراد شناخته شده است. سرامیک طرح پارکت، طرح سنگ، معمولی، پرسلان و موارد مشابه همگی از نظر ظاهری و ترکیبات ساخته شده سطحی براق و مات دارند. رنگ‌های به کار رفته و ترکیب این دو سرامیک هر کدام به تنهایی یک سبک دکوراسیون کف را با خود به همراه دارند که در ادامه بیشتر با آن‌ها آشنا می‌شویم.

سرامیک مات

انواع سرامیک کف مات و کاشی مات همیشه طرفداران مخصوص به خود را دارد. آنها معتقدند که سطوح مات از سطوح براق جذاب‌تر است؛ و در دوراهی‌های کاشی مات یا براق برای سرویس بهداشتی، سرامیک کف پذیرایی مات یا براق، کاشی بین کابینتی مات یا براق و…، در انتخاب سرامیک مات درنگ نمی‌کنند.

انواع سرامیک کف مات به عنوان کفپوش حمام، سرامیک کف آشپزخانه، و حتی ورودی ساختمان نیز مناسب است؛ زیرا لعاب غیربراق انواع سرامیک کف مات، گرد و غبار و سایر کثیفی‌هایی که در اثر عبور و مرور به وجود می‌آید را به خوبی پنهان می‌کند.

پس از روش نصب انواع سرامیک کف که همانند دیگر تغییرات دکوراسیون و بازساری ساختمان مثل دکوراسیون دیوار، طریقه نصب شیشه بین کابینتی ،نصب انواع سنگ کابینت، سنگ پشت تلویزیون و سایر موارد انتخاب رنگ و طرح سرامیک از اهمیت بالایی برخوردار است.

1. سرامیک مات و نگهداری ساده

انواع سرامیک کف مات برخلاف سرامیک براق لکه و گردوغبار را بهتر پنهان می‌کند. بنابراین نیاز به تمیز کردن منظم ندارند و هنگامی که آنها را تمیز می‌کنید، دقت زیادی لازم نیست. همین مسئله به یک نقطه قوت برای سرامیک مات در انتخاب کاشی مات یا براق برای سرویس بهداشتی و سرامیک کف پذیرایی مات یا براق می‌شود.

2. کاشی مات و لغزنده نبودن

انواع سرامیک کف مات برای حمام‌ها و هتل‌ها بسیار ایده‌آل هستند. کافیست نگاهی به انواع سرامیک مات (به خصوص سنگ‌های طبیعی) بیاندازید تا متوجه شوید لغزش آنها بسیار کمتر از کاشی‌های براق است. البته سطوح مات تضمینی برای جلوگیری از لغزش ایجاد نکرده؛ و حتی سرامیک کف سفید مات هم هنگام خیس شدن می‌تواند لغزنده باشد.

3. ظاهر شیک انواع سرامیک کف مات

اگر طرفدار فضاهای مینیمال هستید، پاسخ شما به سوال سرامیک کف مات بهتره یا براق و انتخاب سرامیک کف مشخص است. برخلاف سرامیک براق، کاشی مات در ایجاد یک فضای ساده و شیک به شما کمک خواهد کرد. در حال حاضر انواع مختلفی از سرامیک مات مانند طرح چوب، سنگ، سیمانی وجود دارد که به اصالت و طبیعی بودن فضا می‌افزایند.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هجده − سه =